Ia cuvântul!
Care a fost mai întâi: frica sau discursul?
De la un club început în 1924, la YMCA-ul din Santa Ana, California, Toastmasters a crescut pentru a deveni cea mai importantă organizaţie din lume în care poţi învăţa cum să vorbeşti în public şi cum să-ţi dezvolţi abilităţi de lider. Începând cu primul club, care a fost înfiinţat de Ralph C. Smedley, mai mult de 4 milioane de femei şi bărbaţi s-au bucurat de beneficiile Toastmasters. Organizaţia non-profit are acum aproximativ 226.000 de membri în 11.500 de cluburi din 91 de ţări. Un club Toastmasters este un atelier de lucru de tipul “învaţă cum se face” în care oamenii îşi perfecţionează abilităţile într-o atmosferă prietenoasă şi confortabilă. În general, un club are între 20 şi 40 de membri care se întrunesc săptămânal sau bilunar pentru a învăţa şi a practica tehnici de prezentare. În medie, o sesiune durează aproximativ o oră şi jumătate.
Cei care aderă la un club Toastmasters dobândesc abilităţi de comunicare cu ajutorul manualului “Competent Communication”, care conţine o serie de 10 sarcini concepute special pentru a te ajuta să devii un orator cât mai bun.
De asemenea, membrii Toastmasters îşi pot dezvolta abilităţile de lider cu ajutorul programelor din manualele “Competent Leadership” şi “High Performance Leadership”, precum şi servind drept lideri la diferite niveluri organizaţionale din cadrul clubului.
Ce este Toastmasters?
Un club Toastmasters este este un atelier de lucru de tipul “learning by doing”, în care membrii îsi perfectioneaza abilitatile de vorbit in public într-o atmosfera deschisa si de sustinere.
Membrii se ajuta reciproc si isi ofera unul altuia feedback.
Astfel isi dezvolta abilitatile de comunicare si leadership, iar rezultatul este cresterea increderii in sine si dezvoltarea personala.
Cine te invata?
Nu exista profesori la un Club Toastmasters! Abilitatile de Public Speaking se invata ghidandu-ne dupa cele 10 lectii din Manualul Competent Comunicator, primul nivel de invatare din programul Toastmasters International.
Fiecare lectie pune accent pe un anumit aspect cum ar fi:
structurarea discursului
cuvinte cu impact
body language
inflexiunile vocii
cum sa convingi publicul
Cum se face evaluarea?
Membrii îsi evalueaza între ei discursurile si indeplinirea rolurilor. Feedback-ul este esential in procesul de evaluare si reprezinta elementul cheie pentru a avea succes.
Abilitatile de Leadership se dezvolta prin asumarea diferitelor roluri din cadrul intalnirilor cum ar fi:
Toastmaster-facilitatorul intalnirii
General Evaluator
Evaluator